21 January 2010

Apa Itu MyStar-A ???



Apakah MyStar-A?

Sebuah produk e-Pendidikan dimiliki oleh Puncakmas Marketing Sdn. Bhd yang mana dimiliki 100% bumiputera. Ditubuhkan di Utara semenanjung iaitu di negeri Kedah Darul Aman. Penyelidikan dan pembangunan Portal Mystar-A telah dibangunkan pada awal tahun 2008,sempena menyahut seruan kerajaan dalam menggabungkan pendidikan dan ICT. Mystar -A adalah pendidikan berteraskan ICT yang menggabungkan ''website + education = webucation''. Tujuan utama penubuhan Mystar -A adalah untuk membantu pelajar-pelajar mencapai kemajuan dalam pendidikan dan teknologi. Serta yang kurang berkemampuan. Portal Mystar-A membantu pelajar dari tahun 1 hingga tingkatan 5 dalam semua mata pelajaran mengikut silibus yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia. Didalam MyStar-A menyediakan elemen-elemen seperti my berita , my topik , my latih tubi , my peperiksaan , my arkib soalan , my nota , my kamus , my cemerlang dan my kad laporan.




ULASAN

Selepas memebuat beberapa kajian, saya dapati program ini sesuai utk seisi keluarga.
Mengapa ? Barikut ialah jawapan yang RELEVAN :

a) Boleh belajar bila2 & dimana2 sahaja .... asalakan ada notebook + internet.

b) Tiada kekangan masa .... kalau nak pi melancong mana2 pun anak2 kita masih boleh belajar & menggunakan MyStar-A nie.

c) Tidak perlu buang masa nak hantar anak pi & ambil semasa tuisyen.

d) Parent ( Mak + Bapak ) boleh pantau perstasi anak2nya ..... ada MyKadLaporan untuk melihat progress anak2 kita.

e) Anak boleh belajar semua subjek & topik yang disediakan dalam sistem ini ... oleh itu dgn bayaran tersebut satu keluarga dapat belajar semua subjek .... MURAH TAK ?

f) Terdapat lebih seribu soalan dalam bank soalan .... makin banyak soalan anak-anak kita buat makin mahir menguasai bidang tersebut.

g) Kawalan Pencapaian .... MyLatihTubi & MyPeperiksaan meletakkan syarat anak2 kita mesti melebihi 80% baru boleh 'move' kepada set soalan seterusnya. Secara tak langsung, pelajar terpaksa menguasai set soalan tersebut .... mungkin perlu jawab melebihi sekali. Bermakna anak2 kita perlu baca & buat ulangkaji lebih.

h) Kawalan Masa .... terdapat countdown time untuk MyPeperiksaan. Oleh itu pelajar terpaksa menjawab dengan betul dalam masa yang ditentukan.

i) MyCemerlang juga akan "ranking" pelajar dlm sistem ini mengikut subjek & tahap. Oleh itu anak2 kita susah pasti TERCABAR utk dptkan ranking teratas. "Ranking" ini merangkumi semua pelajar seluruh Malaysia.

j) Kalau nak cerita tak habis nie .....

Kesimpulannya JOM kita sertai program ini & LIHAT SENDIRI PRESTASI Anak2 kita.

No comments:

Post a Comment